www.polonistykanaucz.fora.pl

Forum studentów polonistyki UJ 2009

Forum www.polonistykanaucz.fora.pl Strona Główna -> Psychologia i Pedagogika -> egzamin z psychologii
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
egzamin z psychologii
PostWysłany: Nie 11:53, 30 Maj 2010
justynazolowicz

 
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Ona





Pytanie do tych wszystkich, którzy są już po, albo tych, którzy znają odpowiedź... Wink
Jak wygląda egzamin? Można sobie wybrać czy odpowiada się z wykładów czy z ćwiczeń? Losuje się pytanie czy dr Huget zadaje jak jej pasuje?
Z góry dziękuję za odpowiedzi... Zaspokoją przedegzaminacyjną ciekawość... Laughing Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:34, 30 Maj 2010
Pokrzyk
Kuba

 
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd
Płeć: On





Te pytania, które są na mailu, zostały wymieszane i pocięte w zestawy po 3 pytania. Czasem zdarza się tak, że w jednym dniu dany zestaw pojawia się kilka razy.
Się nie spinaj.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:47, 30 Maj 2010
justynazolowicz

 
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Ona





aha, no to luz... dzięki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:05, 30 Maj 2010
Ol
Olka T.

 
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Ona





Ma ktoś może jakieś notatki do tych pytań z psychologii, poza tymi, które są na gmailu? szczególnie wdzięczna byłabym za pytania 32, 34-7, 41-44.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:53, 31 Maj 2010
Pokrzyk
Kuba

 
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd
Płeć: On





A z którego zestawu? Wykłady czy ćwiczenia?

Wykład:
32. Wyjaśnij terminy: utrata treści ról, przegląd (bilans) życia.
Chodzi o kryzysy wg Eriksona: kryzys adolescencyjny tożsamość-pomieszanie ról. Na tym etapie człowiek musi zmierzyć się z pewnym konfliktem - od jego wyniku zależy dalsze życie danej osoby. Pozytywnym rozwiązaniem tego kryzysu jest odnalezienie siebie w społeczeństwie, negatywnym - pomieszanie ról, czyli korzystanie ze stereotypicznych modeli postępowania, bez posiadania własnej tożsamości.
Bilansu życia należy dokonać w wieku starczym - człowiek musi spojrzeć na swoje życie i przeżyć ostatni kryzys: integracja-rozpacz. Jeśli, patrząc na całokształt życia, dojdzie do wniosku, że zrobił to, co miał i chciał zrobić, że zrobił to dobrze, że jego życie jest zintegrowane - wtedy dochodzi do pozytywnego rozstrzygnięcia tej kwestii: integralność, człowiek godzi się ze śmiercią, podoba mu się jego życie, jest z siebie zadowolony. W przypadku, kiedy uzna, że nie tworzyło ono całości, że było beznadziejne i głupie, popada w rozpacz i zaczyna się w niej pogrążać, myśląc o śmierci, na którą się nie godzi.

--
Wydaje mi się, że o to chodzi - ja bym tak odpowiedział.
Tymczasem zbieram się na wykład, zatem odpowiem na resztę pytań wieczorem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:38, 31 Maj 2010
Ol
Olka T.

 
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Ona





tak,tak o wykłady mi chodziło Wink od razu się domyśliłeś. jesteś wielki, Kubo Wink gdybyś dał radę jeszcze 37 i 41-43 byłabym bardzo, bardzo wdzięczna Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ol dnia Pon 13:45, 31 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:10, 31 Maj 2010
Pokrzyk
Kuba

 
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd
Płeć: On





41. W jaki sposób rozwiązuje sytuacje problemowe dziecko w okresie sensoryczno – motorycznym.

Sensus to po łacinie zmysł, motor to ten, który się rusza - ergo: w okresie sensoryczno-motorycznym dziecko rozwiązuje problemy dzięki konkretnym działaniom, których mogą doświadczyć jego zmysły. Dziecko nie myśli jeszcze abstrakcyjnie, więc jego problemy są tylko praktyczne. Np.: jak mam dosięgnąć do pluszaka, który leży na stole? Podejdę, spróbuję wyciągnąć rękę. Ale mam za krótką. O, coś tu wisi. Takie białe, szmaciane - to obrus. Pociągnę go. Ooo - pluszak się przybliża. Brawo! Yeah, eureka, odkryłem Amerykę.

42. W jaki sposób rozwiązuje problemy dziecko w fazie myślenia konkretno – wyobrażeniowego.
Na tym etapie dziecko dysponuje już wrażeniami, czyli pewnym uogólnionym obrazem jakiegoś zjawiska. Wrażenia powstają dzięki zapisowi zjawisk w receptorach - te przekazują informacje w postaci elektroimpulsów, zapisywanych w mózgu. Dzięki wyobrażeniom, najbardziej podstawowej formie procesów poznawczych, dziecko umie uogólnić mechanizm działania konkretnego. Wie zatem, że jeśli nóż kroi chleb, to zapewne kroi też inne rzeczy. Potrafi już na tym etapie dostosować swoje działanie do przedmiotów - umie kręcić poszczególnymi poziomami kostki Rubika, podczas gdy na wcześniejszym etapie umiało jedynie uderzać nią o podłogę i obracać z boku na bok. Coś by tu wypadało jeszcze napisać, ale nic więcej mi do głowy nie przychodzi...

43. Czym różni się rozwiązywania problemów w fazie myślenia operacyjnego od rozwiązywania problemów w fazie wcześniejszej.
Fazę myślenia operacyjnego należy podzielić na dwa podokresy: fazę operacji konkretnych i fazę operacji abstrakcyjnych (to się chyba jeszcze jakoś inaczej nazywa). W pierwszym okresie dziecko umie rozwiązywać problemy abstrakcyjne na konkretach: tzn. umie odejmować, posługując się liczydłem, przelewać wodę z naczynia do naczynia itp. Te operacje nie mają jednak jeszcze charakteru odwracalnego. Dopiero w drugiej fazie go nabierają. Teraz (f. op. abst.) dziecko potrafi dodawać, odejmować, dzielić i mnożyć w pamięci, operując abstraktami, czyli cyframi i liczbami. Wie również, że skoro 13-4=9 to 9+4=13. To samo tyczy się dzielenia i mnożenia. Zna i umie zastosować prawo zachowania masy. W przeciwieństwie do poprzednich faz dziecko nie musi już doświadczyć przedmiotu lub zjawiska, by umieć rozwiązać problem. Dysponuje szeroką paletą wyobrażeń, potrafi również dokonywać operacji w myśli. To zasadnicza różnica między tym, a wcześniejszymi okresami.

44. Wyjaśnij pojęcia: egocentryzm, animizm, artyficjalizm, antropomorfizm.
Egocentryzm - dziecko odbiera bodźce i ma pewne ogólne wyobrażenie o świecie, ale postrzega go tylko ze swojej perspektywy. Nie umie sobie wyobrazić, że ktoś inny może postrzegać dane zjawisko inaczej. Żyje w baśniowym świecie, gdzie wiele rzeczy ma symboliczną, magiczną właściwość. Skoncentrowane jest tylko na swojej perspektywie postrzegania świata.
Animizm - dziecko nadaje przedmiotom martwym cechy istot żywych.
Artyficjalizm - jak Deus Artifex, czyli Bóg Stwórca. Dziecko żyje w przeświadczeniu, że wszystko, co istnieje, zostało przez kogoś stworzone: bądź to przez człowieka, bądź przez istotę od niego wyższą, silniejszą.
Antropomorfizm - z greckiego, oznacza kształtowanie na wzór ludzki. To typowa cecha myślenia dziecięcego. Dziecko nadaje innym obiektom, nieludziom, cechy ludzkie - zwierzętom, roślinom - ponieważ nie umie inaczej wytłumaczyć sobie świata. Zresztą, jak już wspomniałem, dziecko żyje w tym okresie w świecie magicznym, który rządzić się może innymi prawami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:21, 31 Maj 2010
Ol
Olka T.

 
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Ona





dzięki, jesteś wielki Wink a odpowiedź na pytanie 41 genialna Very Happy zobaczyć minę H. gdyby ktoś jej rzeczywiście w takim stylu odpowiedział - bezcenne


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
egzamin z psychologii
Forum www.polonistykanaucz.fora.pl Strona Główna -> Psychologia i Pedagogika
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin